Thèse en ligne
Rania ABDELGHANI - Admise au titre de docteur
Identifiant Hal
https://hal.archives-ouvertes.fr/search/index/?q=%2A&authIdHal_s=Rania Abdelghani
Doctorat Sciences cognitives et Ergonomie - Option Sciences Cognitives
Thèse soutenue le
3 septembre 2024 -
Université de Bordeaux
Ecole doctorale
:
Sociétés, Politique, Santé Publique
Sujet
: Guider les esprits de Demain: Agents Conversationnels pour Entraîner la Curiosité et la Métacognition chez les Jeunes Apprenants
Mots-clés de la thèse
: curiosité épistémique,métacognition,Agents Conversationnels,Intelligence Artificielle en Éducation,Questionnement,IA générative,
Direction de thèse
: Hélène SAUZEON
Co-direction de thèse
: Pierre-Yves OUDEYER
Unité de recherche :
Bordeaux Population Health Research Center U 1219
- Bordeaux
Intitulé de l'équipe :
E1 - Psychoepidemiology of aging and chronic disease/ Handicap activity cognition health_ACTIVE
Master - Sciences pour l'ingénieur
obtenu en novembre 2020 - Sorbonne Universités
Option :
Ingénierie pour la santé
Production scientifique
-
Rania Abdelghani, Pierre-Yves Oudeyer, Edith Law, Catherine de Vulpillières, Hélène Sauzéon
2022. Conversational agents for fostering curiosity-driven learning in children
International Journal of Human-Computer Studies,
167
,
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1071581922001112
-
Rania Abdelghani, Yen-Hsiang Wang, Xingdi Yuan, Tong Wang, Pauline Lucas, Hélène Sauzéon, Pierre-Yves Oudeyer
2023. GPT-3-Driven Pedagogical Agents to Train Children’s Curious Question-Asking Skills
International Journal of Artificial Intelligence in Education,
1-36
,
https://link.springer.com/article/10.1007/s40593-023-00340-7
-
Rania Abdelghani, Edith Law, Chloé Desvaux, Pierre-Yves Oudeyer, Hélène Sauzéon
2023. Interactive environments for training children’s curiosity through the practice of metacognitive skills: a pilot study
Proceedings of the 22nd Annual ACM Interaction Design and Children Conference,
495-501
,
https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3585088.3593880
-
Ziang Xiao, Xingdi Yuan, Q Vera Liao, Rania Abdelghani, Pierre-Yves Oudeyer
2023. Supporting Qualitative Analysis with Large Language Models: Combining Codebook with GPT-3 for Deductive Coding
Companion Proceedings of the 28th International Conference on Intelligent User Interfaces,
75-78
,
https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3581754.3584136
-
Rania Abdelghani, Pierre-Yves Oudeyer, Catherine de Vulpillières, Hélène Sauzéon
2022. Curiosité, apprentissage et numérique : Que dit la recherche ?
,
,
https://hal.science/hal-03779141/document
-
Xingdi Yuan, Tong Wang, Yen-Hsiang Wang, Emery Fine, Rania Abdelghani, Hélène Sauzéon, Pierre-Yves Oudeyer
2023. Selecting Better Samples from Pre-trained LLMs: A Case Study on Question Generation
Findings of the Association for Computational Linguistics: ACL 2023,
12952–12965
,
https://aclanthology.org/2023.findings-acl.820
-
Rania Abdelghani, Hélène Sauzéon, Pierre-Yves Oudeyer
2023. Generative AI in the Classroom: Can Students Remain Active Learners?
The 37th Annual Conference on Neural Information Processing Systems (NeurIPS' 23) Workshop: Generative AI for education (GAIED) , ,
12
,
https://arxiv.org/pdf/2310.03192
Dernière mise à jour le 24 juin 2024